Idea
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kovarna/Zbrojnice

+8
Slymer
hukot
Neij99
smudlajz
danakohy
Zombik999
Hadrianus
Ariara
12 posters

Strana 1 z 2 1, 2  Next

Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Ariara Fri Jan 25, 2008 8:32 pm

Zajimalo by me, jestli se vyplati vylepsovat utcny jednotky ve zbrojnici a obranny v kovarne a proc? Surprised


Naposledy upravil dne Sun Jan 27, 2008 5:52 pm, celkově upraveno 1 krát
Ariara
Ariara
Admin
Admin

Po?et p?ísp?vk? : 337
Join date : 03. 01. 08

https://idea.forumczech.com

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Hadrianus Fri Jan 25, 2008 9:39 pm

no to by mě taky zajímalo:), i když třeba u caesarise, to neřeším:)
Hadrianus
Hadrianus
Král
Král

Po?et p?ísp?vk? : 471
Join date : 08. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Zombik999 Fri Jan 25, 2008 10:10 pm

obrane jednotky nevylepsuju...protoze s nima neutocim Very Happy
ale utocne obcas jo, protoze se muze stat ze tu nebudu a oni budou ve vesnici...tim myslim jako Rimam - imperose
(palky asi nema cenu ve zbrojnici resit...ty procenta jim stejne moc nedaj) Surprised
Zombik999
Zombik999
Vévoda
Vévoda

Po?et p?ísp?vk? : 216
Join date : 07. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Anonymní Fri Jan 25, 2008 11:30 pm

tak podle me je vylepseni proto aby byli efektivnejsi v obrane a v utoku a aby jich nemuselo byt potom tolik a tim se setrilo obilim...tusim-li zpravne tak za kazdou uroven je 1,5%..takze kdyz uz mate jednotku na slusne urovni tak je to mazec...

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  danakohy Fri Jan 25, 2008 11:57 pm

ja myslim, ze se to vyplati i u tech palek. Je to 1.5% z utocne sily. Pri tisici palkach (coz uz tady celkem casto beha) je to 15 palek navic a to za jeden level. Hlavni vyhodu vidim v mensich ztratach a tim nutnosti obnovovani a ztraty casu.

danakohy
Správce vesnice
Správce vesnice

Po?et p?ísp?vk? : 55
Join date : 08. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Zombik999 Sat Jan 26, 2008 12:25 am

no pokud nevite co se surkama, tak proc ne Laughing
Zombik999
Zombik999
Vévoda
Vévoda

Po?et p?ísp?vk? : 216
Join date : 07. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  smudlajz Sat Jan 26, 2008 12:36 am

hlavne pokud chcete mit alespon trochu slusnou army, tak mit jednotky na 20 levelu ve zbrojnici nebo v kovarnach (nejlepe v obojim) je naprostou povinností !!!!!! a vubec nejde o to jestli mate surky navic nebo nemate, vylepsovat si jednotky proste musime Smile na 20. levelu jsou pak o nejakych 20% lepsi at uz v utoku nebo v obrene, tak si vemte ze pokud mate 4000 sermiru na 20 lvlu tak je to to samy jako kdyz mate 5000 sermiru na 0 lvlu. tak sup sup vylepsovat vylepsovat

smudlajz
Vévoda
Vévoda

Po?et p?ísp?vk? : 244
Join date : 08. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Anonymn? Sat Jan 26, 2008 5:17 am

smudlajz napsal:na 20. levelu jsou pak o nejakych 20% lepsi

Na 20 lvl je to +30%. Cool

Anonymn?
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Neij99 Sat Jan 26, 2008 10:40 am

ja uz mam vsechno hlavni na dvacitce Basketball

Neij99
Vesničan
Vesničan

Po?et p?ísp?vk? : 25
Join date : 08. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Anonymn? Sun Jan 27, 2008 4:09 pm

Zombik999 napsal:obrane jednotky nevylepsuju...protoze s nima neutocim Very Happy
ale utocne obcas jo, protoze se muze stat ze tu nebudu a oni budou ve vesnici...tim myslim jako Rimam - imperose
(palky asi nema cenu ve zbrojnici resit...ty procenta jim stejne moc nedaj) Surprised

Chlape, tak ty jsi vedle :-D .

Obranné jednotky nevylepšuju...protože s nima neútočím Very Happy --- Blbost, nevadí že neútočíš, právě proto se vylepšují ve ZBROJNICI (když někdo na tebe zaútočí, budeš mít o HODNĚ MENŠÍ ztráty)

Útočné jednotky občas jo, nebudu tu, ony budou ve vesnici ---- Pokud tím myslíš že je vylepšuješ v kovárně, tak to je naprostá blbost (kovárna přidává do útoku, ne do obrany) a pokud ve zbrojnici, tak to je taky blbost Smile Imperián / Imperatoris jsou útočné jednotky, takže v kovárně - do útoku.

Ty procenta jim stejně moc nedaj ---- Věř mi, že pokud máš (Říman) Legionáře / Prétoriány na 0. úrovni nebo na 20. úrovni, tak to je SAKRA ROZDÍL....20. úroveň je 30% navíc.

Hraju na serveru 6, v pozdější době (tzn. postaveny všechny budovy, na 20. úroveň, k tomu 3 sklady a 3 sýpky), už nebudete vědět co se surovinama (stavět armádu? ani ne, proukci mám -1000). Takže prostě vylepšuju v kovárně / zbrojnici. Pro ŘÍMANA je optimální :
Zbrojnice - hlavně Legionář, Prétorián na 20. úroveň
Kovárna - hlavně Imperián, případně Imperatoris a na posledním místě Caesaris na 20. úroveň
Případně vylepšovat špehy, v obou budovách
Toť vše Smile

Anonymn?
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Ariara Sun Jan 27, 2008 4:20 pm

SlaviaMan napsal:
Zombik999 napsal:obrane jednotky nevylepsuju...protoze s nima neutocim Very Happy
ale utocne obcas jo, protoze se muze stat ze tu nebudu a oni budou ve vesnici...tim myslim jako Rimam - imperose
(palky asi nema cenu ve zbrojnici resit...ty procenta jim stejne moc nedaj) Surprised

Chlape, tak ty jsi vedle :-D .

Obranné jednotky nevylepšuju...protože s nima neútočím Very Happy --- Blbost, nevadí že neútočíš, právě proto se vylepšují ve ZBROJNICI (když někdo na tebe zaútočí, budeš mít o HODNĚ MENŠÍ ztráty)

Útočné jednotky občas jo, nebudu tu, ony budou ve vesnici ---- Pokud tím myslíš že je vylepšuješ v kovárně, tak to je naprostá blbost (kovárna přidává do útoku, ne do obrany) a pokud ve zbrojnici, tak to je taky blbost Smile Imperián / Imperatoris jsou útočné jednotky, takže v kovárně - do útoku.

Ty procenta jim stejně moc nedaj ---- Věř mi, že pokud máš (Říman) Legionáře / Prétoriány na 0. úrovni nebo na 20. úrovni, tak to je SAKRA ROZDÍL....20. úroveň je 30% navíc.

Hraju na serveru 6, v pozdější době (tzn. postaveny všechny budovy, na 20. úroveň, k tomu 3 sklady a 3 sýpky), už nebudete vědět co se surovinama (stavět armádu? ani ne, proukci mám -1000). Takže prostě vylepšuju v kovárně / zbrojnici. Pro ŘÍMANA je optimální :
Zbrojnice - hlavně Legionář, Prétorián na 20. úroveň
Kovárna - hlavně Imperián, případně Imperatoris a na posledním místě Caesaris na 20. úroveň
Případně vylepšovat špehy, v obou budovách
Toť vše Smile

za jakou hrajes alianci, taky sem na s6 hral, pred tejdnem sem smazal ucet, abych se mohl venovat s13
Ariara
Ariara
Admin
Admin

Po?et p?ísp?vk? : 337
Join date : 03. 01. 08

https://idea.forumczech.com

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Anonymn? Sun Jan 27, 2008 5:18 pm

Ariara - aliance BOS-FF2 (30. místo), v žebříčku jsem nějak okolo 1500. místa (začal sem pozdě)

Anonymn?
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Zombik999 Sun Jan 27, 2008 5:35 pm

asi sem to nenapsal jasne ale pochopil sem tento topic, jako ze jestli je vyhodne vylepsovat utocne jednotky ve zbrojnici a obrane v kovarne.
takze sem psal ze v kovarne nevylepsuju obrane jednotky!!
a ve zrojnici utocne jednotky jen obcas

O tom zda vylepsovat obrane jednotky ve zbrojnici a utocne v kovarne neni pochyb
Cool
Zombik999
Zombik999
Vévoda
Vévoda

Po?et p?ísp?vk? : 216
Join date : 07. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Anonymn? Sun Jan 27, 2008 5:41 pm

Zombik999 napsal:asi sem to nenapsal jasne ale pochopil sem tento topic, jako ze jestli je vyhodne vylepsovat utocne jednotky ve zbrojnici a obrane v kovarne.
takze sem psal ze v kovarne nevylepsuju obrane jednotky!!
a ve zrojnici utocne jednotky jen obcas

O tom zda vylepsovat obrane jednotky ve zbrojnici a utocne v kovarne neni pochyb
Cool


JJJ, tak to jo, sry.......já sem myslel že se ariara (nebo kdo) v úvodním příspěvku spletl a omylem ty budovy prohodil....

Anonymn?
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Zombik999 Tue Feb 05, 2008 2:38 pm

mensi dotaz - ma cenu vylepsovat v kovarne beranidla a katy?
a jeste neco - stroje (beranidla a katy) maji docela slusny utok. Chtel bych vedet jestli to je jen utok na budovy a nebo i proti vojakum?
pokud je i proti vojakum, tak vojaci maji obranu jen proti konim a pechote, do jake skupiny zapadaji stroje.
Zombik999
Zombik999
Vévoda
Vévoda

Po?et p?ísp?vk? : 216
Join date : 07. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Anonymn? Tue Feb 05, 2008 5:42 pm

Zombik999 napsal:- stroje (beranidla a katy) maji docela slusny utok. Chtel bych vedet jestli to je jen utok na budovy a nebo i proti vojakum?

Myslím že je to jen útok na budovy.........Teutonus bude určitě vědět více Wink Very Happy

Anonymn?
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Anonymn? Tue Feb 05, 2008 6:31 pm

Mno ale v simulátoru normálně zabíjej vojáky ...

Anonymn?
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Anonymn? Tue Feb 05, 2008 6:57 pm

Ja bych rekl ze katapulty utoci jen na budovy... na vojaky asi ne...

Anonymn?
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Anonymn? Wed Feb 06, 2008 12:59 am

Ja si to asi myslim taky Smile

Anonymn?
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Zombik999 Wed Feb 06, 2008 3:12 am

tak proc ma kuwa trolejbus 300 beranidel.... na zad mu jich staci min.
navic jak pise Zek, v simulatoru vojaky kosi....a podle simulatoru jich pri utoku na pretoriany chcipne vic nez proti ostepum. asi na ne plati obrana proti pechote.
Zombik999
Zombik999
Vévoda
Vévoda

Po?et p?ísp?vk? : 216
Join date : 07. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  hukot Wed Feb 06, 2008 9:48 pm

Protože, čím víc beranidel tím je dřív zeď je zobřena a jsou menší ztráty. O víkendu ti pošlu odkaz, jak se to počítá, nyní to nemám u sebe.
hukot
hukot
Správce vesnice
Správce vesnice

Po?et p?ísp?vk? : 31
Join date : 07. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Anonymní Wed Feb 06, 2008 9:59 pm

tak tohle byl jeden fake na 14 a kat dokazal i zabit a zborit budovu Twisted Evil
http://travilog.org.ua/cz/4240584/097e1de011eaff562320334e47581dc8

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Slymer Wed Feb 06, 2008 10:37 pm

Laughing mazec Laughing
Slymer
Slymer
Hrdina
Hrdina

Po?et p?ísp?vk? : 289
Join date : 08. 01. 08
Age : 33
Location : Vrchlabí

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  xVlado Wed Feb 06, 2008 10:52 pm

Slymer napsal:Laughing mazec Laughing

No to byla asi obsluha té zničené zbrojnice. bounce
xVlado
xVlado
Vévoda
Vévoda

Po?et p?ísp?vk? : 271
Join date : 07. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty beranidla - jak se počítá útok

Příspěvek  hukot Fri Feb 08, 2008 11:14 pm

Jak se vyhodnocují útoky
autor: BAFS

Následující text shrnuje nějaké informace o tom, jak probíhají útoky a obrana tady v Travianu. Je to posbírané z různých zdrojů, takže neručím za přesnost.
Loupežné vs. normální útoky

Loupežný útok má za cíl ukrást suroviny (eventuelně zabít nějaké vojáky, kteří ty suroviny brání), ale jinak cíl příliš nepoškodit.
Normální útok má za cíl cíl co nejvíc poničit, katapulty při normálním útoku bourají budovy (při loupežném ne)
Pokud při loupežném útoku dojde k boji, ti útočící vojáci, kteří přežijí, seberou suroviny a zase odejdou. Naproti tomu při normálním útoku se bojuje do konce, tedy pokud na obou stranách přežijí nějací vojáci, dojde k dalšímu útoku a to se opakuje, dokud na jedné straně nejsou všichni mrtví.
V každém kole boje se přepočítávají všechny hodnoty, o kterých je psáno níže. To například znamená, že pokud během boje ničíte hradby, bonus pro obránce je v každém kole nižší.
Jak boj probíhá aneb čísla

Výsledek boje je ovlivněn následujícími faktory
Útočnou silou útočníka, obrannou silou obránce
Počtem beranidel, úrovní hradeb
Rozdílem počtu obyvatel

Před začátkem boje nejprve vypočítá útočná síla jako součet všech hodnot útok všech útočících vojáků. Například pokud mám 100 imperiánů a 50 Equites Caesaris, moje celková útočná síla je 100*70 + 50*180 = 16000.
Vypočítat obrannou sílu je složitější, protože se skládá ze dvou hodnot - obrana proti pěchotě a obrana proti jízdě. Jak se tyto dvě hodnoty namíchají, záleží na složení útočící armády.

Když vezmeme příklad výše, pak útok samotné pěchoty je 7000, útok samotné jízdy je 9000, tedy poměr útoků pěchoty a jízdy je 7:9.

Dále řekněme, že v boji brání 330 pretoriánů. Jejich obranná síla proti pěchotě je 330*65=21450, obranná síla proti jízdě je 330*35=11550. Tato dvě čísla se vynásobí podílem příslušné útočné síly na celkové útočné síle a výsledky se sečtou. Tedy

Obranná síla = 21450 * (7/16) + 11550 * (9/16) = 15880

Celková obranná síla je tedy závislá na tom, jaké složení útočící armády. To je potřeba mít na paměti, když jdete proti jednostranně zaměřené obraně (tj. hodně obrany proti pěchotě, ale málo proti jízdě, nebo obráceně.) Obecně totiž platí, že útočnou armádu je třeba posílat v plné síle - čím víc útočníků, tím menší ztráty mezi nimi - nicméně pokud je obrana zaměřená jednostranně, může být lepší poslat jenom pěchotu nebo jenom jízdu.

Na Travian fóru kdysi bylo diskutováno toto: Když 20 blesků útočí na 200 pálek, zemře 8 blesků. Když 20 blesků a 20 šermířů útočí na 200 pálek, zemře 13 blesků a 13 šermířů. Mnoho lidí nerozumělo tomu, proč, když útočí víc vojáků, má útočník větší ztráty.

Vysvětlení je jednoduché. Obrana pálek proti pěchotě je 20, ale proti jízdě jenom 5. V prvním případě pálkaři použijí jenom svou malou obranu proti jízdě. Když ale dojde na druhý případ, tedy když s jízdou zaútočí i pěchota, ve výpočtu se objeví obrana proti pěchotě.

Když dosadíme konkrétní čísla - 20 blesků má útok 1800, 20 šermířů má útok 1300, 200 pálek má obranu 1000 proti jízdě a 4000 proti pěchotě. V prvním případě (útočí jenom jízda) je tedy obrana rovna:

obrana1 = (1800/1800) * 1000 + (0/1800) * 4000 = 1000

V druhém případě (útočí jízda i pěchota)

obrana2 = (1800/3100) * 1000 + (1300/3100) * 4000 = 2258

Je tedy jasně vidět, že když útočíte, musíte brát do úvahy, kdo brání, a podle toho se zařídit.

Máme tedy vypočítány hodnoty obranné síly (O) a útočné síly (U), nyní se určí ztráty na obou stranách. Přesný vzorec není znám, nicméně ztráty se pravděpodobně určují z poměru mezi O a U. Následuje několik příkladů:

1000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = O) ... 1000 imperiánů zemře
2000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = 2O) ... 717 imperiánů zemře
3000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = 3O) ... 606 imperiánů zemře
4000 imperiánů ... 540 zemře
5000 imperiánů ... 494
6000 imperiánů ... 460
20000 imperiánů ... 306
40000 imperiánů ... 253
80000 imperiánů (U = 80O) ... 217

Je vidět, že snižování ztrát se zpomaluje s tím, jak poměr mezi útočnou a obrannou silou roste. To znamená, že v podstatě nezáleží na tom, jestli máte 80k nebo 40k imperiánů (rozdíl ztrát je necelých 40), ale 1000 nebo 2000 už znamená rozdíl ztrát 270. Je tedy potřeba mít o hodněkrát větší obranu než útok, tím se vyhnete velkým ztrátám. Pro obranu platí víceméně totéž.

Z toho jasně vyplývá jedna věc - je potřeba se vyhnout rozdělování armády. Je lepší mít jednu velkou útočnou armádu v jedné vesnici, než z každé vesnice několik malých. Pro obranu platí totéž - pokud nemáte k dispozici opravdu HODNĚ obránců, vyberte jednu důležitou vesnici a tu chraňte.
Vliv beranidel

Hradby zvyšují obrannou sílu, například římské hradby na úrovni 20 dávají bonus 81% k obraně. To je HODNĚ. Menší bonus k obraně má galská palisáda, nejmenší germánský val. (Na druhou stranu římské hradby nic nevydrží a germánský val je téměř nezničitelný - abyste zničili val na úrovni 20, potřebujete 300 beranidel)

Jak vlastně beranidla fungují? Zaprvé stejně jako katapulty přidávají něco k útočné síle. Za druhé, BĚHEM boje ničí zeď.

V následujících příkladech útočí spousta vojáků proto, aby vliv útočné síly beranidel byl zanedbatelný. Hradby mají úroveň 20.

Příklad 1: 50k imperiánů a 100 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... všichni imperiáni zemřou a hradby budou poškozeny na úroveň 11
Příklad 2: 50k imperiánů a 200 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... přežije 2.3k imperiánů, 9 beranidel a hradby jsou zničeny.

V tuhle chvíli si spousta hráčů pomyslí - 200 už je dost beranidel, protože zeď byla zničena. To je ŠPATNĚ, ve skutečnosti je to dost beranidel akorát na to, aby jen tak tak zničili tu zeď. A protože zeď ubývá pomalu, hodně pomáhá obráncům v boji.

Příklad 3: 50k imperiánů a 400 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... přežije 11k imperiánů

200 beranidel navíc zjevně zničí zeď rychleji, obránce dříve ztratí bonus, který od hradeb dostává, a je tak snadněji zničen (a spočítejte si, kolik stojí 200 beranidel a kolik 9000 imperiánů. To za to stojí, že?)

jeste jedna rada, obcas se vam stane ze nekoho farmite, obrance nema zadnou armadu, ma zborenou zed a stejne vam umiraji nektere jednotky, v tom pripade je potreba znicit katapultama jeste palac, ktery ma taky svou vlastni malou obranu
hukot
hukot
Správce vesnice
Správce vesnice

Po?et p?ísp?vk? : 31
Join date : 07. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

Kovarna/Zbrojnice Empty Re: Kovarna/Zbrojnice

Příspěvek  Sponsored content


Sponsored content


Návrat nahoru Goto down

Strana 1 z 2 1, 2  Next

Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru