Kovarna/Zbrojnice
+8
Slymer
hukot
Neij99
smudlajz
danakohy
Zombik999
Hadrianus
Ariara
12 posters
Strana 1 z 2
Strana 1 z 2 • 1, 2
Kovarna/Zbrojnice
Zajimalo by me, jestli se vyplati vylepsovat utcny jednotky ve zbrojnici a obranny v kovarne a proc?
Naposledy upravil dne Sun Jan 27, 2008 5:52 pm, celkově upraveno 1 krát
Re: Kovarna/Zbrojnice
no to by mě taky zajímalo:), i když třeba u caesarise, to neřeším:)
Hadrianus- Král
- Po?et p?ísp?vk? : 471
Join date : 08. 01. 08
Re: Kovarna/Zbrojnice
obrane jednotky nevylepsuju...protoze s nima neutocim
ale utocne obcas jo, protoze se muze stat ze tu nebudu a oni budou ve vesnici...tim myslim jako Rimam - imperose
(palky asi nema cenu ve zbrojnici resit...ty procenta jim stejne moc nedaj)
ale utocne obcas jo, protoze se muze stat ze tu nebudu a oni budou ve vesnici...tim myslim jako Rimam - imperose
(palky asi nema cenu ve zbrojnici resit...ty procenta jim stejne moc nedaj)
Zombik999- Vévoda
- Po?et p?ísp?vk? : 216
Join date : 07. 01. 08
Re: Kovarna/Zbrojnice
tak podle me je vylepseni proto aby byli efektivnejsi v obrane a v utoku a aby jich nemuselo byt potom tolik a tim se setrilo obilim...tusim-li zpravne tak za kazdou uroven je 1,5%..takze kdyz uz mate jednotku na slusne urovni tak je to mazec...
Anonymní- Anonymní
Re: Kovarna/Zbrojnice
ja myslim, ze se to vyplati i u tech palek. Je to 1.5% z utocne sily. Pri tisici palkach (coz uz tady celkem casto beha) je to 15 palek navic a to za jeden level. Hlavni vyhodu vidim v mensich ztratach a tim nutnosti obnovovani a ztraty casu.
danakohy- Správce vesnice
- Po?et p?ísp?vk? : 55
Join date : 08. 01. 08
Re: Kovarna/Zbrojnice
no pokud nevite co se surkama, tak proc ne
Zombik999- Vévoda
- Po?et p?ísp?vk? : 216
Join date : 07. 01. 08
Re: Kovarna/Zbrojnice
hlavne pokud chcete mit alespon trochu slusnou army, tak mit jednotky na 20 levelu ve zbrojnici nebo v kovarnach (nejlepe v obojim) je naprostou povinností !!!!!! a vubec nejde o to jestli mate surky navic nebo nemate, vylepsovat si jednotky proste musime na 20. levelu jsou pak o nejakych 20% lepsi at uz v utoku nebo v obrene, tak si vemte ze pokud mate 4000 sermiru na 20 lvlu tak je to to samy jako kdyz mate 5000 sermiru na 0 lvlu. tak sup sup vylepsovat vylepsovat
smudlajz- Vévoda
- Po?et p?ísp?vk? : 244
Join date : 08. 01. 08
Re: Kovarna/Zbrojnice
smudlajz napsal:na 20. levelu jsou pak o nejakych 20% lepsi
Na 20 lvl je to +30%.
Anonymn?- Anonymní
Re: Kovarna/Zbrojnice
ja uz mam vsechno hlavni na dvacitce
Neij99- Vesničan
- Po?et p?ísp?vk? : 25
Join date : 08. 01. 08
Re: Kovarna/Zbrojnice
Zombik999 napsal:obrane jednotky nevylepsuju...protoze s nima neutocim
ale utocne obcas jo, protoze se muze stat ze tu nebudu a oni budou ve vesnici...tim myslim jako Rimam - imperose
(palky asi nema cenu ve zbrojnici resit...ty procenta jim stejne moc nedaj)
Chlape, tak ty jsi vedle :-D .
Obranné jednotky nevylepšuju...protože s nima neútočím --- Blbost, nevadí že neútočíš, právě proto se vylepšují ve ZBROJNICI (když někdo na tebe zaútočí, budeš mít o HODNĚ MENŠÍ ztráty)
Útočné jednotky občas jo, nebudu tu, ony budou ve vesnici ---- Pokud tím myslíš že je vylepšuješ v kovárně, tak to je naprostá blbost (kovárna přidává do útoku, ne do obrany) a pokud ve zbrojnici, tak to je taky blbost Imperián / Imperatoris jsou útočné jednotky, takže v kovárně - do útoku.
Ty procenta jim stejně moc nedaj ---- Věř mi, že pokud máš (Říman) Legionáře / Prétoriány na 0. úrovni nebo na 20. úrovni, tak to je SAKRA ROZDÍL....20. úroveň je 30% navíc.
Hraju na serveru 6, v pozdější době (tzn. postaveny všechny budovy, na 20. úroveň, k tomu 3 sklady a 3 sýpky), už nebudete vědět co se surovinama (stavět armádu? ani ne, proukci mám -1000). Takže prostě vylepšuju v kovárně / zbrojnici. Pro ŘÍMANA je optimální :
Zbrojnice - hlavně Legionář, Prétorián na 20. úroveň
Kovárna - hlavně Imperián, případně Imperatoris a na posledním místě Caesaris na 20. úroveň
Případně vylepšovat špehy, v obou budovách
Toť vše
Anonymn?- Anonymní
Re: Kovarna/Zbrojnice
SlaviaMan napsal:Zombik999 napsal:obrane jednotky nevylepsuju...protoze s nima neutocim
ale utocne obcas jo, protoze se muze stat ze tu nebudu a oni budou ve vesnici...tim myslim jako Rimam - imperose
(palky asi nema cenu ve zbrojnici resit...ty procenta jim stejne moc nedaj)
Chlape, tak ty jsi vedle :-D .
Obranné jednotky nevylepšuju...protože s nima neútočím --- Blbost, nevadí že neútočíš, právě proto se vylepšují ve ZBROJNICI (když někdo na tebe zaútočí, budeš mít o HODNĚ MENŠÍ ztráty)
Útočné jednotky občas jo, nebudu tu, ony budou ve vesnici ---- Pokud tím myslíš že je vylepšuješ v kovárně, tak to je naprostá blbost (kovárna přidává do útoku, ne do obrany) a pokud ve zbrojnici, tak to je taky blbost Imperián / Imperatoris jsou útočné jednotky, takže v kovárně - do útoku.
Ty procenta jim stejně moc nedaj ---- Věř mi, že pokud máš (Říman) Legionáře / Prétoriány na 0. úrovni nebo na 20. úrovni, tak to je SAKRA ROZDÍL....20. úroveň je 30% navíc.
Hraju na serveru 6, v pozdější době (tzn. postaveny všechny budovy, na 20. úroveň, k tomu 3 sklady a 3 sýpky), už nebudete vědět co se surovinama (stavět armádu? ani ne, proukci mám -1000). Takže prostě vylepšuju v kovárně / zbrojnici. Pro ŘÍMANA je optimální :
Zbrojnice - hlavně Legionář, Prétorián na 20. úroveň
Kovárna - hlavně Imperián, případně Imperatoris a na posledním místě Caesaris na 20. úroveň
Případně vylepšovat špehy, v obou budovách
Toť vše
za jakou hrajes alianci, taky sem na s6 hral, pred tejdnem sem smazal ucet, abych se mohl venovat s13
Re: Kovarna/Zbrojnice
Ariara - aliance BOS-FF2 (30. místo), v žebříčku jsem nějak okolo 1500. místa (začal sem pozdě)
Anonymn?- Anonymní
Re: Kovarna/Zbrojnice
asi sem to nenapsal jasne ale pochopil sem tento topic, jako ze jestli je vyhodne vylepsovat utocne jednotky ve zbrojnici a obrane v kovarne.
takze sem psal ze v kovarne nevylepsuju obrane jednotky!!
a ve zrojnici utocne jednotky jen obcas
O tom zda vylepsovat obrane jednotky ve zbrojnici a utocne v kovarne neni pochyb
takze sem psal ze v kovarne nevylepsuju obrane jednotky!!
a ve zrojnici utocne jednotky jen obcas
O tom zda vylepsovat obrane jednotky ve zbrojnici a utocne v kovarne neni pochyb
Zombik999- Vévoda
- Po?et p?ísp?vk? : 216
Join date : 07. 01. 08
Re: Kovarna/Zbrojnice
Zombik999 napsal:asi sem to nenapsal jasne ale pochopil sem tento topic, jako ze jestli je vyhodne vylepsovat utocne jednotky ve zbrojnici a obrane v kovarne.
takze sem psal ze v kovarne nevylepsuju obrane jednotky!!
a ve zrojnici utocne jednotky jen obcas
O tom zda vylepsovat obrane jednotky ve zbrojnici a utocne v kovarne neni pochyb
JJJ, tak to jo, sry.......já sem myslel že se ariara (nebo kdo) v úvodním příspěvku spletl a omylem ty budovy prohodil....
Anonymn?- Anonymní
Re: Kovarna/Zbrojnice
mensi dotaz - ma cenu vylepsovat v kovarne beranidla a katy?
a jeste neco - stroje (beranidla a katy) maji docela slusny utok. Chtel bych vedet jestli to je jen utok na budovy a nebo i proti vojakum?
pokud je i proti vojakum, tak vojaci maji obranu jen proti konim a pechote, do jake skupiny zapadaji stroje.
a jeste neco - stroje (beranidla a katy) maji docela slusny utok. Chtel bych vedet jestli to je jen utok na budovy a nebo i proti vojakum?
pokud je i proti vojakum, tak vojaci maji obranu jen proti konim a pechote, do jake skupiny zapadaji stroje.
Zombik999- Vévoda
- Po?et p?ísp?vk? : 216
Join date : 07. 01. 08
Re: Kovarna/Zbrojnice
Zombik999 napsal:- stroje (beranidla a katy) maji docela slusny utok. Chtel bych vedet jestli to je jen utok na budovy a nebo i proti vojakum?
Myslím že je to jen útok na budovy.........Teutonus bude určitě vědět více
Anonymn?- Anonymní
Re: Kovarna/Zbrojnice
Ja bych rekl ze katapulty utoci jen na budovy... na vojaky asi ne...
Anonymn?- Anonymní
Re: Kovarna/Zbrojnice
tak proc ma kuwa trolejbus 300 beranidel.... na zad mu jich staci min.
navic jak pise Zek, v simulatoru vojaky kosi....a podle simulatoru jich pri utoku na pretoriany chcipne vic nez proti ostepum. asi na ne plati obrana proti pechote.
navic jak pise Zek, v simulatoru vojaky kosi....a podle simulatoru jich pri utoku na pretoriany chcipne vic nez proti ostepum. asi na ne plati obrana proti pechote.
Zombik999- Vévoda
- Po?et p?ísp?vk? : 216
Join date : 07. 01. 08
Re: Kovarna/Zbrojnice
Protože, čím víc beranidel tím je dřív zeď je zobřena a jsou menší ztráty. O víkendu ti pošlu odkaz, jak se to počítá, nyní to nemám u sebe.
hukot- Správce vesnice
- Po?et p?ísp?vk? : 31
Join date : 07. 01. 08
Re: Kovarna/Zbrojnice
tak tohle byl jeden fake na 14 a kat dokazal i zabit a zborit budovu
http://travilog.org.ua/cz/4240584/097e1de011eaff562320334e47581dc8
http://travilog.org.ua/cz/4240584/097e1de011eaff562320334e47581dc8
Anonymní- Anonymní
Re: Kovarna/Zbrojnice
mazec
Slymer- Hrdina
- Po?et p?ísp?vk? : 289
Join date : 08. 01. 08
Age : 33
Location : Vrchlabí
Re: Kovarna/Zbrojnice
Slymer napsal: mazec
No to byla asi obsluha té zničené zbrojnice.
xVlado- Vévoda
- Po?et p?ísp?vk? : 271
Join date : 07. 01. 08
beranidla - jak se počítá útok
Jak se vyhodnocují útoky
autor: BAFS
Následující text shrnuje nějaké informace o tom, jak probíhají útoky a obrana tady v Travianu. Je to posbírané z různých zdrojů, takže neručím za přesnost.
Loupežné vs. normální útoky
Loupežný útok má za cíl ukrást suroviny (eventuelně zabít nějaké vojáky, kteří ty suroviny brání), ale jinak cíl příliš nepoškodit.
Normální útok má za cíl cíl co nejvíc poničit, katapulty při normálním útoku bourají budovy (při loupežném ne)
Pokud při loupežném útoku dojde k boji, ti útočící vojáci, kteří přežijí, seberou suroviny a zase odejdou. Naproti tomu při normálním útoku se bojuje do konce, tedy pokud na obou stranách přežijí nějací vojáci, dojde k dalšímu útoku a to se opakuje, dokud na jedné straně nejsou všichni mrtví.
V každém kole boje se přepočítávají všechny hodnoty, o kterých je psáno níže. To například znamená, že pokud během boje ničíte hradby, bonus pro obránce je v každém kole nižší.
Jak boj probíhá aneb čísla
Výsledek boje je ovlivněn následujícími faktory
Útočnou silou útočníka, obrannou silou obránce
Počtem beranidel, úrovní hradeb
Rozdílem počtu obyvatel
Před začátkem boje nejprve vypočítá útočná síla jako součet všech hodnot útok všech útočících vojáků. Například pokud mám 100 imperiánů a 50 Equites Caesaris, moje celková útočná síla je 100*70 + 50*180 = 16000.
Vypočítat obrannou sílu je složitější, protože se skládá ze dvou hodnot - obrana proti pěchotě a obrana proti jízdě. Jak se tyto dvě hodnoty namíchají, záleží na složení útočící armády.
Když vezmeme příklad výše, pak útok samotné pěchoty je 7000, útok samotné jízdy je 9000, tedy poměr útoků pěchoty a jízdy je 7:9.
Dále řekněme, že v boji brání 330 pretoriánů. Jejich obranná síla proti pěchotě je 330*65=21450, obranná síla proti jízdě je 330*35=11550. Tato dvě čísla se vynásobí podílem příslušné útočné síly na celkové útočné síle a výsledky se sečtou. Tedy
Obranná síla = 21450 * (7/16) + 11550 * (9/16) = 15880
Celková obranná síla je tedy závislá na tom, jaké složení útočící armády. To je potřeba mít na paměti, když jdete proti jednostranně zaměřené obraně (tj. hodně obrany proti pěchotě, ale málo proti jízdě, nebo obráceně.) Obecně totiž platí, že útočnou armádu je třeba posílat v plné síle - čím víc útočníků, tím menší ztráty mezi nimi - nicméně pokud je obrana zaměřená jednostranně, může být lepší poslat jenom pěchotu nebo jenom jízdu.
Na Travian fóru kdysi bylo diskutováno toto: Když 20 blesků útočí na 200 pálek, zemře 8 blesků. Když 20 blesků a 20 šermířů útočí na 200 pálek, zemře 13 blesků a 13 šermířů. Mnoho lidí nerozumělo tomu, proč, když útočí víc vojáků, má útočník větší ztráty.
Vysvětlení je jednoduché. Obrana pálek proti pěchotě je 20, ale proti jízdě jenom 5. V prvním případě pálkaři použijí jenom svou malou obranu proti jízdě. Když ale dojde na druhý případ, tedy když s jízdou zaútočí i pěchota, ve výpočtu se objeví obrana proti pěchotě.
Když dosadíme konkrétní čísla - 20 blesků má útok 1800, 20 šermířů má útok 1300, 200 pálek má obranu 1000 proti jízdě a 4000 proti pěchotě. V prvním případě (útočí jenom jízda) je tedy obrana rovna:
obrana1 = (1800/1800) * 1000 + (0/1800) * 4000 = 1000
V druhém případě (útočí jízda i pěchota)
obrana2 = (1800/3100) * 1000 + (1300/3100) * 4000 = 2258
Je tedy jasně vidět, že když útočíte, musíte brát do úvahy, kdo brání, a podle toho se zařídit.
Máme tedy vypočítány hodnoty obranné síly (O) a útočné síly (U), nyní se určí ztráty na obou stranách. Přesný vzorec není znám, nicméně ztráty se pravděpodobně určují z poměru mezi O a U. Následuje několik příkladů:
1000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = O) ... 1000 imperiánů zemře
2000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = 2O) ... 717 imperiánů zemře
3000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = 3O) ... 606 imperiánů zemře
4000 imperiánů ... 540 zemře
5000 imperiánů ... 494
6000 imperiánů ... 460
20000 imperiánů ... 306
40000 imperiánů ... 253
80000 imperiánů (U = 80O) ... 217
Je vidět, že snižování ztrát se zpomaluje s tím, jak poměr mezi útočnou a obrannou silou roste. To znamená, že v podstatě nezáleží na tom, jestli máte 80k nebo 40k imperiánů (rozdíl ztrát je necelých 40), ale 1000 nebo 2000 už znamená rozdíl ztrát 270. Je tedy potřeba mít o hodněkrát větší obranu než útok, tím se vyhnete velkým ztrátám. Pro obranu platí víceméně totéž.
Z toho jasně vyplývá jedna věc - je potřeba se vyhnout rozdělování armády. Je lepší mít jednu velkou útočnou armádu v jedné vesnici, než z každé vesnice několik malých. Pro obranu platí totéž - pokud nemáte k dispozici opravdu HODNĚ obránců, vyberte jednu důležitou vesnici a tu chraňte.
Vliv beranidel
Hradby zvyšují obrannou sílu, například římské hradby na úrovni 20 dávají bonus 81% k obraně. To je HODNĚ. Menší bonus k obraně má galská palisáda, nejmenší germánský val. (Na druhou stranu římské hradby nic nevydrží a germánský val je téměř nezničitelný - abyste zničili val na úrovni 20, potřebujete 300 beranidel)
Jak vlastně beranidla fungují? Zaprvé stejně jako katapulty přidávají něco k útočné síle. Za druhé, BĚHEM boje ničí zeď.
V následujících příkladech útočí spousta vojáků proto, aby vliv útočné síly beranidel byl zanedbatelný. Hradby mají úroveň 20.
Příklad 1: 50k imperiánů a 100 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... všichni imperiáni zemřou a hradby budou poškozeny na úroveň 11
Příklad 2: 50k imperiánů a 200 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... přežije 2.3k imperiánů, 9 beranidel a hradby jsou zničeny.
V tuhle chvíli si spousta hráčů pomyslí - 200 už je dost beranidel, protože zeď byla zničena. To je ŠPATNĚ, ve skutečnosti je to dost beranidel akorát na to, aby jen tak tak zničili tu zeď. A protože zeď ubývá pomalu, hodně pomáhá obráncům v boji.
Příklad 3: 50k imperiánů a 400 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... přežije 11k imperiánů
200 beranidel navíc zjevně zničí zeď rychleji, obránce dříve ztratí bonus, který od hradeb dostává, a je tak snadněji zničen (a spočítejte si, kolik stojí 200 beranidel a kolik 9000 imperiánů. To za to stojí, že?)
jeste jedna rada, obcas se vam stane ze nekoho farmite, obrance nema zadnou armadu, ma zborenou zed a stejne vam umiraji nektere jednotky, v tom pripade je potreba znicit katapultama jeste palac, ktery ma taky svou vlastni malou obranu
autor: BAFS
Následující text shrnuje nějaké informace o tom, jak probíhají útoky a obrana tady v Travianu. Je to posbírané z různých zdrojů, takže neručím za přesnost.
Loupežné vs. normální útoky
Loupežný útok má za cíl ukrást suroviny (eventuelně zabít nějaké vojáky, kteří ty suroviny brání), ale jinak cíl příliš nepoškodit.
Normální útok má za cíl cíl co nejvíc poničit, katapulty při normálním útoku bourají budovy (při loupežném ne)
Pokud při loupežném útoku dojde k boji, ti útočící vojáci, kteří přežijí, seberou suroviny a zase odejdou. Naproti tomu při normálním útoku se bojuje do konce, tedy pokud na obou stranách přežijí nějací vojáci, dojde k dalšímu útoku a to se opakuje, dokud na jedné straně nejsou všichni mrtví.
V každém kole boje se přepočítávají všechny hodnoty, o kterých je psáno níže. To například znamená, že pokud během boje ničíte hradby, bonus pro obránce je v každém kole nižší.
Jak boj probíhá aneb čísla
Výsledek boje je ovlivněn následujícími faktory
Útočnou silou útočníka, obrannou silou obránce
Počtem beranidel, úrovní hradeb
Rozdílem počtu obyvatel
Před začátkem boje nejprve vypočítá útočná síla jako součet všech hodnot útok všech útočících vojáků. Například pokud mám 100 imperiánů a 50 Equites Caesaris, moje celková útočná síla je 100*70 + 50*180 = 16000.
Vypočítat obrannou sílu je složitější, protože se skládá ze dvou hodnot - obrana proti pěchotě a obrana proti jízdě. Jak se tyto dvě hodnoty namíchají, záleží na složení útočící armády.
Když vezmeme příklad výše, pak útok samotné pěchoty je 7000, útok samotné jízdy je 9000, tedy poměr útoků pěchoty a jízdy je 7:9.
Dále řekněme, že v boji brání 330 pretoriánů. Jejich obranná síla proti pěchotě je 330*65=21450, obranná síla proti jízdě je 330*35=11550. Tato dvě čísla se vynásobí podílem příslušné útočné síly na celkové útočné síle a výsledky se sečtou. Tedy
Obranná síla = 21450 * (7/16) + 11550 * (9/16) = 15880
Celková obranná síla je tedy závislá na tom, jaké složení útočící armády. To je potřeba mít na paměti, když jdete proti jednostranně zaměřené obraně (tj. hodně obrany proti pěchotě, ale málo proti jízdě, nebo obráceně.) Obecně totiž platí, že útočnou armádu je třeba posílat v plné síle - čím víc útočníků, tím menší ztráty mezi nimi - nicméně pokud je obrana zaměřená jednostranně, může být lepší poslat jenom pěchotu nebo jenom jízdu.
Na Travian fóru kdysi bylo diskutováno toto: Když 20 blesků útočí na 200 pálek, zemře 8 blesků. Když 20 blesků a 20 šermířů útočí na 200 pálek, zemře 13 blesků a 13 šermířů. Mnoho lidí nerozumělo tomu, proč, když útočí víc vojáků, má útočník větší ztráty.
Vysvětlení je jednoduché. Obrana pálek proti pěchotě je 20, ale proti jízdě jenom 5. V prvním případě pálkaři použijí jenom svou malou obranu proti jízdě. Když ale dojde na druhý případ, tedy když s jízdou zaútočí i pěchota, ve výpočtu se objeví obrana proti pěchotě.
Když dosadíme konkrétní čísla - 20 blesků má útok 1800, 20 šermířů má útok 1300, 200 pálek má obranu 1000 proti jízdě a 4000 proti pěchotě. V prvním případě (útočí jenom jízda) je tedy obrana rovna:
obrana1 = (1800/1800) * 1000 + (0/1800) * 4000 = 1000
V druhém případě (útočí jízda i pěchota)
obrana2 = (1800/3100) * 1000 + (1300/3100) * 4000 = 2258
Je tedy jasně vidět, že když útočíte, musíte brát do úvahy, kdo brání, a podle toho se zařídit.
Máme tedy vypočítány hodnoty obranné síly (O) a útočné síly (U), nyní se určí ztráty na obou stranách. Přesný vzorec není znám, nicméně ztráty se pravděpodobně určují z poměru mezi O a U. Následuje několik příkladů:
1000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = O) ... 1000 imperiánů zemře
2000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = 2O) ... 717 imperiánů zemře
3000 imperiánů proti 1076 pretoriánů (U = 3O) ... 606 imperiánů zemře
4000 imperiánů ... 540 zemře
5000 imperiánů ... 494
6000 imperiánů ... 460
20000 imperiánů ... 306
40000 imperiánů ... 253
80000 imperiánů (U = 80O) ... 217
Je vidět, že snižování ztrát se zpomaluje s tím, jak poměr mezi útočnou a obrannou silou roste. To znamená, že v podstatě nezáleží na tom, jestli máte 80k nebo 40k imperiánů (rozdíl ztrát je necelých 40), ale 1000 nebo 2000 už znamená rozdíl ztrát 270. Je tedy potřeba mít o hodněkrát větší obranu než útok, tím se vyhnete velkým ztrátám. Pro obranu platí víceméně totéž.
Z toho jasně vyplývá jedna věc - je potřeba se vyhnout rozdělování armády. Je lepší mít jednu velkou útočnou armádu v jedné vesnici, než z každé vesnice několik malých. Pro obranu platí totéž - pokud nemáte k dispozici opravdu HODNĚ obránců, vyberte jednu důležitou vesnici a tu chraňte.
Vliv beranidel
Hradby zvyšují obrannou sílu, například římské hradby na úrovni 20 dávají bonus 81% k obraně. To je HODNĚ. Menší bonus k obraně má galská palisáda, nejmenší germánský val. (Na druhou stranu římské hradby nic nevydrží a germánský val je téměř nezničitelný - abyste zničili val na úrovni 20, potřebujete 300 beranidel)
Jak vlastně beranidla fungují? Zaprvé stejně jako katapulty přidávají něco k útočné síle. Za druhé, BĚHEM boje ničí zeď.
V následujících příkladech útočí spousta vojáků proto, aby vliv útočné síly beranidel byl zanedbatelný. Hradby mají úroveň 20.
Příklad 1: 50k imperiánů a 100 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... všichni imperiáni zemřou a hradby budou poškozeny na úroveň 11
Příklad 2: 50k imperiánů a 200 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... přežije 2.3k imperiánů, 9 beranidel a hradby jsou zničeny.
V tuhle chvíli si spousta hráčů pomyslí - 200 už je dost beranidel, protože zeď byla zničena. To je ŠPATNĚ, ve skutečnosti je to dost beranidel akorát na to, aby jen tak tak zničili tu zeď. A protože zeď ubývá pomalu, hodně pomáhá obráncům v boji.
Příklad 3: 50k imperiánů a 400 beranidel útočí na 40k pretoriánů ... přežije 11k imperiánů
200 beranidel navíc zjevně zničí zeď rychleji, obránce dříve ztratí bonus, který od hradeb dostává, a je tak snadněji zničen (a spočítejte si, kolik stojí 200 beranidel a kolik 9000 imperiánů. To za to stojí, že?)
jeste jedna rada, obcas se vam stane ze nekoho farmite, obrance nema zadnou armadu, ma zborenou zed a stejne vam umiraji nektere jednotky, v tom pripade je potreba znicit katapultama jeste palac, ktery ma taky svou vlastni malou obranu
hukot- Správce vesnice
- Po?et p?ísp?vk? : 31
Join date : 07. 01. 08
Strana 1 z 2 • 1, 2
Strana 1 z 2
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|